StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Press » GameSpot preview - Co doposud vme...

SOUL - P?estoe by se mohlo zdát, e nejvíce vzrušující událostí na Worldwide Invitational 2007 po?ádající Blizzard Entertainment by m?ly být mezinárodní herní turnaje, bylo to samoz?ejm? oznámení StarCraft II, pokra?ování realtimové strategické klasiky z roku 1998, která je mnohými povaována za jednu z nejlepších RTS her, pokud není jednoduše nejlepší. GameSpot byl na této akci p?ítomný a od oznámení hry nashromádil r?zné podrobnosti.

 

Singleplayerová kampa? StarCraft II bude obsahovat zbrusu nový p?íb?h, který se stal ?ty?i roky po událostech z posledního StarCraftu - datadisku Brood War. Ten p?edstavil kampan? s epickými bitvami, ve kterých bojovaly t?i hlavní frakce: tajní lidští Terranové, rojící se cizí Zergové a prasta?í a mysti?tí Protossové. Kadá z t?chto frakcí byla vedena klí?ovými postavami, jako vojenským d?stojníkem Jimem Raynorem u Terran?, Kerriganou (bývalou ?lenkou Terran?, která se pozd?ji stala "šk?dcem" Zerg?, kdy se stala jedním z nejmocn?jších vít?z? této frakce) a Zeratulem, protosským "temným templá?em", který utrp?l sérii tragických zklamání a nakonec p?evzal vedení nad svou rasou.

 

 

 

Podle viceprezidenta vývoje Chrise Metzena se v kampani StarCraft II všechny tyto t?i postavy v n?jaké podob? objeví a podle ?editele tvorby Andyho Chamberse, se bude význa?n? podílet na p?íb?hu také záhadný Xel'Naga, který pomáhal Zerg?m a Protoss?m se zm?nit v to, co jsou. B?hem pr?b?hu singleplayerové hry prozkoumáte nové sv?ty spojené s p?íb?hem, stejn? jako nový sv?t Protoss? Bel'Shir, opušt?né náboenské úto?išt? z ruin po invazi Zerg?, a kosmickou základnu Terran? Braxis Alpha, hrbolatý sv?t pokrytý pr?myslem. Také uvidíte d?v?rn? známé sv?ty jako sope?nou domácí planetu Zerg? Char.

 

V rámci základních podrobností o hratelnosti, bude StarCraft II, jak ho nazývá viceprezident herního designu Rob Pardo "skute?né pokra?ování série StarCraft". Máme potvrzeno, e pokra?ování bude obsahovat pouze p?vodní t?i hratelné rasy z p?edchozích her: Protossy, Zergy a Terrany; nebude ádná ?tvrtá rasa, ani dokonce n?jaký k?íenec Zerg?/Protoss?, který se objevil v jedné z misí Brood War. Také ve h?e nebudou ádní hrdinové, narozdíl od poslední RTS Blizzardu z roku 2002 - Warcraft III. Míst toho bude druhý díl hodn? o tom, co Pardo nazývá "masy armád" - velké skupiny jednotek bojujících najednou. Pardo také poukázal na to p?edchozí hry Blizzardu, a to tak, e StarCraft II nebude mít ádný "limit pro výb?r" - to znamená, e budete moct kliknout a táhnout myší a vybrat tak neomezené mnoství vašich vlastních armád, které chcete kontrolovat.

 

VP navrhuje to, e zatímco ve Warcraft III byly ?asto bitvy kolem 20 jednotek, n?kdy a mezi 60, bitvy ve StarCraft II budou mnohem v?tší bitky, a to a mezi 300 jednotkami na obrazovce najednou. Z?ejm? jako v p?edchozí h?e nebude v?tšina z jednotek SC2 vyadovat velké mnoství mikromanagmentu (na rozdíl od jednotek s t?kými schopnostmi z Warcraft) a namísto toho bude to, co Pardo nazývá "iniciáto?i a st?elci" - v?tšinou samosprávné jednotky, které mohou spojit? napadnout své nep?átele za pouití standardních schopností.

 

Byly odhaleny také další detaily ohledn? hratelnosti SC2, v?etn? skute?nosti, e nová hra bude, jako p?vodní SC, zahrnovat "situa?ní" hru, která dává bonusy k útoku pozemním jednotkám stojícím na vyvýšenin?. Ve StarCraft II nebudou jednotky s výškovou výhodou také odhaleny díky "fog of war", stínu, který by se mohl hodit v pokro?ilé h?e. Výše terénu také poskytne bariéry v?tšin? jednotek, které tak budou muset obcházet hory a útesy, p?esto budou ve SC2 n?jaké jednotky, které budou mít schopnost p?ekro?it výškové p?ekáky a létající jednotky je jednoduše p?eletí, tak jak mohly u p?edtím. A stejn? jako v p?vodním StarCraftu, klí?ovou komponentou strategie pokra?ování bude vyuití "nep?íjemných protiklad?" - pov??ení specifických jednotek, ty budou "protikladem" ur?itého nep?ítele. Nap?íklad protosští templá?i budou opa?nou jednotkou Zerling? díky jejich silné schopnosti "psionic storm", která vy?aruje krátkou, ale intenzivní hráz z energie, a ta m?e likvidovat p?chotu Zerg?.

 

Hra také patrn? bude nabízet variabilní rychlost hry (nap?íklad "pomalý","normální" a "rychlý"), podobn? jako to bylo moné ve Warcraft III, a na nejrychlejší rychlost by se m?lo hrát asi tak rychle jako kadé sout?ní utkání p?vodního StarCraftu. Pro zajišt?ní toho, e se bude hodit druhý díl pro "esports" (profesionální sout?e v po?íta?ových hrách), uvedli p?edstavitelé Blizzardu, e herní triky "rozhodn? zlepší vzhled hry", ale jsou navrené tak, aby m?ly minimální ú?inek na aktuální výkon hry na vašem po?íta?i (a samoz?ejm? budete moct sníit úrove? detail? pro r?zné efekty). B?hem pr?b?hu vývoje hry se Blizzard také poradí s profesionálními hrá?i, nejspíše b?hem testovací fáze hry, která pravd?podobn? bude ve form? uzav?ené bety na pozvání - to samé ud?lal Blizzard s p?edchozími hrami - v neznámem datu. Studio se pokouší zajistit, aby SC2 m?l výrazn?jší "rozdíly v dovednostních úrovních" mezi hrá?i. Hra bude obsahovat mnoho variant, které bude schopen pravideln? pouívat pouze velmi zkušený a zru?ný hrá?i. Pardo odhadl, e pr?m?rná multiplayerová StarCraft hra bude trvat asi 20 minut - velmi náruiví hrá?i by to mohli stihnout jen za 15 minut. Nicmén? viceprezident poukázal také na to, e hra nabídne i další v?ci, které apelují na za?áte?níky a budou se je snait podpo?it v aktivním hraní, nap?íklad systém zp?tného p?ehrávání umoní hrá?i sledovat záznam ze zápasu a bude také moné se boje ú?astnit jako divák.

 

 

 

 

Jednotky StarCraft II se budou evidentn? skládat z kombinace zbrusu nových jednotek a zbytk? z p?vodních her. Podle Parda si p?ibliuje tým jednotky z p?vodního StarCraftu a rozhoduje se "které z nich jsou tak podstatné, e by bez nich SC nemohlo být" a snaí se je zachovat, p?i?em drasticky omezí ostatní, aby místo nich mohly být jednotky nové, take StarCraft II nebude mít výrazn? v?tší po?et jednotek na frakci ne-li Brood War. Vracející se jednotky byly hodnoceny z hlediska jejich síly a slabých stránek, aby se zjistilo jestli budou zapadat do nové hry; v n?kterých p?ípadech je bylo t?eba aktualizovat ?i vybalancovat s novými schopnostmi. Nap?íklad zealot, jakoto nízkoúrov?ová jednotka na boj z blízka z protosské frakce byla vylepšena s novou schopností "charge", která mu umoní posko?it dop?edu, co pro n?j bude ohromná pomoc p?i sledování prchajících jednotek. Zealot je skv?lý voják, sice pon?kud pomalý, ale díky nové schopnosti m?e být "pasivn?" (to znamená, e nebudete muset aktivn? vybírat a pouít myš pokadé, kdy budete chtít pouít schopnost) vyuita k ud?lání jednotky podstatn? uite?n?jší a flexibiln?jší.

 

A?koliv o?ividn? bylo na této události v Severní Koreji odhaleno StarCraft II, st?edem oznámení byla v první ?ad? protosská frakce a její nové ?i vylepšené jednotky a schopnosti. Jedna nová jednotka, která byla odhalena je phoenix, rychlá létající lo?, která m?e být pouívaná jako rychlý zv?d a jako silný bojovník ve vzduchu. Skute?ný výkon phoenixe bude v jeho schopnosti "p?etíení", která nechá lehce ob?tovat svou vlastní funk?nost ke generování silného a ni?ícího energetického pole kolem lod? (v podstat? ob?tování sebe samého jako mýtický pták, po kterém je pojmenovaná), ale to do?asn? zp?sobí jednotku lehkým cílem. Další novou jednotkou je immortal, odolný tak jako krab s dvojitými st?eleckými v?emi, které se chovají jako silné d?lost?electv,o ale také mají odolný energetický štít, který se spouští pouze kdy je vystaven velkému poškození -- a proto je dobrou "protijednotkou" proti nep?íteli, který najednou zp?sobí velké mnoství škod, jako t?eba obléhací tank terran?.

 

Blizzard také odhalil protosského stalkera, pozemní jednotku st?edního výkonu. Ten m?e napadnout jako pozemní, tak vzdušná nep?átele a pouívá schopnost "blink", která ho p?enese okamit? na zvolené místo na map?, ke kterému máte zorný paprsek. Vid?li jsme n?kolik ukázek jak tato neobvyklá schopnost m?e být tvo?iv? pouita k beznámanému sledování prchajících nep?átel stálým vyuíváním "blinku" p?ímo p?ed n?, ale také to lze pouít k obejití terénních p?ekáek, pouitím phoenixe k pr?zkumu nesch?dných oblastí k získání zorného paprsku (a potom se sta?í jen p?eblinkovat) a dokonce to lze vyuít k rvaní se s pomalejšími nep?áteli op?tovným st?ílením na n? a zárove? ustavi?n? se p?eblinknout n?kam pry? mimo jejich dosah. Nadto byl také odhalen protosský colossus - tato silná a ohromná jednotka se podobá "protosské verzi" nadlidských chodících cizinc? z nedávného remaku filmu War of the Worlds - kovový p?šák ozdobený havým vodnatým stráním ohn?m. Colossus bude jedna z jednotek s novou schopností p?ejít p?es terén s r?znými výškami jednoduchým stoupáním a klesáním díky svým dlouhým, pavoukovitým nohám. Protoss bude mít také novou létající jednotku, lo? "warp ray", její silná, soust?ed?ná laserová zbra?, dává postupn? více škod, ?ím déle st?ílí na stejný cíl.

 

Poslední nová protosská jednotka odhalená p?i této události je mothership, nejsiln?jší jednotka Protoss? a pravd?podobn? také nejdraší a ?asové náro?ná na vytvo?ení. Jakmile je hotova, mothership se zhmotní z ?ídkého vzduchu ze sérií bled?modrých, krychlových sv?tlých schémat, které ji d?lí od p?em?ny v supersilnou jednotku. Pardo uvedl, e "Protossové mohou mít pouze jednu mothership", ale tato výjime?n? silná jednotka má dv? ni?ivé schopnosti, které by ji m?ly ud?lat vzácnou a (p?edpokládané) výdaje uite?né. Mothership m?e vytvo?it lokalizovanou ?ernou díru, která bude ni?ivá pro kadé nep?átele, kte?í byli zachyceni uvnit? sáním do zapomn?tlivosti. Má také schopnost "planet cracker", která umoní mothership st?íkat proud vícenásobných laserových paprsk? na jakýkoliv cíl pod ní, zp?sobujíc zni?ující veliké škody. Ješt? krom? t?chto nových jednotek bude mít také Protoss nové stavby, jako phase prism, která jim umoní zhmotnit se (okamit? p?esunout jednotky do sousedství této stavby) - silná nová schopnost, která by se mohla ukázat jako základní kámen strategie této frakce.

 

A?koliv se Blizzard na WWI chlubí protosskou frakcí, objevily se n?kolik dalších detail? o dalších dvou frakcích. Frakce Terran? bude z?ejm? mít jednu novou jednotku reaper, st?edního p?šáka vybaveného pohonem "jimp pack" na svých zádech, který ho nechá p?ekonat výškové p?ekáky, stejn? jako protosský colossus. Mezitím budou mít Terranové mobilní základny, mo?skou p?chotu a obléhací tanky. Zergové zase budou mít standardní zerglingy (malou ?ty?nohou základní p?chota) a mutalisky (základní létající jednotku Zerg?), ale také budou mít nydus wormy - obrovské ?ervy p?ipomínající pískové ?ervy z filmu Dune, které mohou sko?it ze zem? a napadnout nep?ítele - a "banelingy", novou mutovanou formu zergling?, kte?í zá?í jasn? zelenou barvou a mohou se sami ob?tovat, aby nep?ítele zaplavily toxickou ni?ivou kyselinou. Z toho co jsme vid?li, budou stále Zergové moct odolávat svým nep?átel?m pouhými ?ísly - vid?li jsme ukázku p?i oznámení, která ukázala tucty Zerg? na obrazovce najednou.

 

Na rozdíl od p?vodního StarCraftu, který m?l ru?n? malovanou grafiku, bude StarCraft II pln? 3D hra. Graficky bude vypadat StarCraft II znateln? lepší ne Warcraft III - herní jednotky budou podrobn?jší (skládají se z více polygon?, které je d?lají daleko mén? "hranaté" a daleko více rozlišitelné) a u krátké ukázky, kterou jsme vid?li hodn? pouívají odlesky a sv?telné efekty pro lasery, exploze a zá?i motor?. Grafika SC2 bude zaloena na DirectX 9.0 a bude podporovat Pixel Shader 2.0 se všemi efekty DX9, jako vysoce dynamické osv?tlení; HDR bloom; a normální, s normálním, speculárním a emisivním mapováním, mimo jiné. V?rní fanoušci PC her mohou být povzbuzeni sd?lením prezidenta Blizzardu Mika Morhhaima, e "pokra?uje závazek Blizzardu k soust?ed?ní se na PC jako platformu", zp?sobené rozhodnutím odloit vývoj konzolového StarCraft Ghost. Nicmén? majitelé high-end PC mohou být mírn? zklamaní p?i zaslechnutí toho, e a?koliv bude hra hratelná jak na Windows XP, tak Vista, v aktuálním stavu, nepodporuje nedávno uvoln?né grafické rozhraní DX10. P?edstavitelé Blizzardu rychle poukázali na to, e to se m?e p?ed vydáním zm?nit.

 

Jako p?ed tím Warcraft III, bude SC2 dodáván s nástroji pro úpravy, které umoní hrá??m vytvá?et vlastní mapy a modifikace. P?esto ješt? není dostupných mnoho detail?, nástroje pro úpravy bude zaloen na, dle vyjád?ení vedoucího producenta Chrise Sihay, vylepšené verzi Warcraft III nástroje pro úpravy. A t?ebae byla hra ve vývoji ji od roku 2003, krátce po té, co Blizzard p?inesl datadisk pro Warcraft III Frozen Throne - a t?ebae je hra, podle Blizzardu, u hratelná v multiplayeru se všemi t?emi frakcemi - SC2 bude vydán "a bude hotový"- Jak uvedl prezident Mike Morhaime, Blizzard "skute?né nemáme rozpo?et; studio stráví tolik ?asu a zdroj?, kolik jen pro tuto skv?lou hru bude pot?eba."

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.