StarCraft II  |  StarCraft Encyklopedie  |  Diablo III

StarCraftCZ.com

StarCraftCZ.com banner
Aktuálně ze světa SC:  Sout? o knku StarCraft II: Flashpoint (číst)

Extra » kola multiplayeru » 2. ?st

 

T?ení je stavební kámen celé hry. Pokud t?íte více ne soupe?, více vyrábíte, rychleji vylepšujete... a nakonec snad i vyhrajete. Ale jak správn? na to?

Kolik t?i??, kam a kdy?
Jak u jsme si ?ekli, maximální saturace je 30 t?i??. Tento po?et je však neefektivní, jeliko lze pom?rn? p?esn? spo?ítat a díky makroekonomickým po?t?m zjistit mezní efektivitu kadého nov? vyrobeného pracanta. Vyšla by k?ivka, která nám ?ekne, e prvních 16 t?i?? má na 8 minerál? nejv?tší p?ínos a všichni další u p?idávají mén? ne t?ch prvních 16 (plyn nepo?ítám, tam je situace jasná - 2x3 a na pár výjimek jako t?eba Kulas Ravine, kde na dvou pozicích je plyn daleko a pro maximální vyuití jsou tam pot?eba 4).

Jak tedy na to? Základní pou?ka nám ?íká, e pracanty máme d?lat neustále po celou hru, abychom zajistili plynulou ekonomiku. Dva t?i?i na jednom krystalu jsou nejefektivn?jší, nicmén? je tam ur?itá prodleva, kterou práv? m?e vyuít t?etí, který výnos o n?co málo zvýší. Take nap?. p?i jedné základn? je ideální po?et na minerálech cca 20 (16 + 4 co tam jezdí a vyuívají mezery v t?b?, hlavn? na vzdálených minerálech).

Nejzajímav?jší v?cí na jinak nudné t?b? je early game, tedy prvních pár minut po startu. Existují minimáln? dva... ?ekn?me triky, p?i jejich vyuití t?íte více ne bez nich.
Prvním z nich je ten jednoduší tzv. „double close“. Na všech mapách jsou krystaly uspo?ádány ur?itým zp?sobem (na kadé map? jinak), ale ur?it? jste si všimli, e n?které krystaly jsou blí ne ostatní. A práv? toho musíte vyuít. P?i troše cviku rychle vychytáte na?asování, kdy tam poslat druhého t?i?e tak, aby tam byli dva, pop?ípad? klikáte tak dlouho, dokud tam nez?stane, kdy se mu hned nechce. Nicmén? vedlejší krystal musí (nebo by m?l) být zabrán jiným  pracantem, jinak se m?e lehce stát, e se jeden z té dvojice naštve a ?ekne si, e takhle rychle pinglovat nechce a ujede jinam. Tento jednoduchý power mining boost vám dokáe p?idat p?i správném pouití na dobré map? (nap?. Lost Temple), kde je více blízkých minerál? v prvních 3 minutách a 60 minerál?. Toho lze zejména vyuít, pokud d?láte r?zné proxy gaty, raxy nebo 6pooly, kde je pot?eba kadý krystal.

Druhý nedávno objevený trik je mnohem náro?n?jší, ale nemén? ú?inný. Originální thread naleznete na fórech TeamLiquid v?etn? instruktáního videa. Pro ty z vás, kte?í neovládají angli?tinu: jde o to, e kdy pracant nat?í krystaly, tak kv?li programování AI následuje malá prodleva, ne dostane p?íkaz na „return cargo“ (odvézt minerály do základní budovy). Tímto trikem výše zmín?nou prodlevu obejdete. Samotné provedení se d?lá následujícím zp?sobem: vyberete jednoho d?lníka, který práv? t?í u krystalu. Podríte shift a jakmile nat?í krystal a chce ho odvést do základny, tak p?i stálém drení shiftu kliknete na krystal a zmá?knete „C“ (defaultn? je to práv? zkratka pro „return cargo“) a tuto operaci n?kolikrát zopakujete s tím, e poslední p?íkaz musí být kliknutí na krystal. Pustíte shift a takto naprogramujete n?kolik t?i??. Tento boost je op?t pouitelný jen v prvních asi 5 minutách, jak autor ?lánku píše.

Toto vylepšení chce trochu cviku a APM, abyste se nestarali jen o t?bu a nezapomn?li na vše ostatní. Kombinací výše uvedených finti?ek lze dosáhnout pom?rn? velkého po?áte?ního p?íjmu krystal? a p?i správném pouití m?ete získat d?leitou výhodu v po?áte?ní fázi hry. Mnoho top hrá?? ji tyto v?ci p?ijalo za své a hojn? jich vyuívají. Pro zvládnutí druhé techniky byla vytvo?ena speciální mapa, která vám ukazuje, jestli to d?láte správn?. Všichni t?i?i s prodlevou blikají a ukazuje se nad nimi „miss“.

Pro ty, co to nev?dí, tak na záv?re?né obrazovce se skóre se v poloce „resources“ neukazuje, kolik jste nat?ili. Tím nezjistíte, jestli to d?láte opravdu dob?e a t?íte více. Tato poloka toti ukazuje, kolik jste utratili (za budovy, technologie a jednotky). To lze jednoduše ov??it tím, e pustíte hru, dáte pracanty t?it a nevyrobíte v?bec nic. Hru m?ete nechat b?et klidn? hodinu a nat?it x tisíc ale ve score screenu budete mít surovin 0. Naopak, kdy neza?nete v?bec t?it, ale ud?láte jednoho pracanta a vypnete hru, budete mít ve skóre 50 surovin. Toto mnoho lidí neví. Moná si n?kte?í budou klepat na ?elo, e to je snad jasná v?c, ale co jsem zjiš?oval, tak opak je pravdou.

A na záv?r úkol na tento týden: na map? Lost Temple vyprodukujete z jedné základny co nejrychleji 35 t?i?? v limitu 8:30min za Terrany, 7:15 za Protossy a 6:20 za Zergy s vyuitím Queeny (take populace 37/xx). Samoz?ejm? za kadého ztraceného t?i?e stavbou ud?láte jeho náhradu (extraktor, expa, spawn pool atd.). T?chto 35 otrok? tam bude t?it na minerálech a plynu, v pr?b?hu postavte expu a libovolné budovy, pokud budete chtít. Jakmile dosáhnete po?tu ji zmi?ovaných 35 t?i??, tak je vaším úkolem zjistit, jak je nejlépe rozd?lit do mainu a expy (hlavní základny a expanze) tak, abyste v následujících 5 minutách od limitu vaší rasy nat?ili co nejvíce. A je jedno, jestli plynu nebo minerál?. To je na vás. Hodnoty se s?ítají. Další pracanty od 35 (krom ji zmín?né výjimky u Zerg? za budovy) u nevyrábíte, jeliko je to pouze teoretická a modelová situace, e máte p?edp?ipravené d?lníky v bázi a pak je p?esunujete na expu. P?edpoklad je, e byste dále d?lali t?i?e z obou základen, ale následná analýza by byla p?íliš komplikovaná. Kone?né ?asy budou tedy 13:30 (T), 12:15 (P) a 11:20 (Z), s tím e máte 3 vte?iny toleranci.

Nakonec musíte dokázat, e ovládáte macro z první kapitoly tím, e utratíte pokud mono všechny suroviny za bojové jednotky, budovy a technologie tak, abyste m?li na konci co nejv?tší skóre v resources (surovinách). Na mail horroren1@gmail.com posílejte jednak replaye s p?iloenými screenshoty první strany score screenu, kde budou vid?t resources, ale také druhý s „ekonomy breakdown“.  Jednak aby šlo ov??it po?et t?i?? (za Zergy si to spo?ítám, kdy se podívám na replay) a jednak kv?li bonusovým bod?m - ?ím niší ?íslo v „average unspent resources“ a ?ím v?tší „ressource collection rate“, tím lépe.

Copyright © 2007-2024 Jata & Jetro | Administrace
Legacy of the Void, Heart of the Swarm, Wings of Liberty, StarCraft: Ghost are trademarks, and Battle.net, StarCraft, Brood War and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.